محل تبلیغات شما

از نظر آدام اسمیت افراد به این منظور که ساختن همه اشیا مورد نظرشان کار سخت و زمان بری است و ننیز تمایل بیشتر افراد به مبادله پایاپای باعث شکل گیری تقسیم کار شد.

با تقسیم کار هر کس به ساخت یک کالای خاص مشغول می شد و کالای تولیدی خود را با کالایی که نیاز داشت تعویض می کرد.همانطور که قدرت مبادله موجب تقسیم کار می گردد همانطور هم وسعت و دامنه این تقسیم کار باید محدود به میزان قدرت مبادله شود و یا به عبارت دیگر محدود به وسعت بازار گردد.

وقتی بازار کوچک است یک فرد نمی تواند تماما همه کارها را تعطیل کند و به یک شغل ااما بپردازد و آنگاه ببیند برای مازاد دست رنج خود تقاضایی وجود دارد یا خیر.در صورتی که ممکن است برای حتی پست ترین کالا ها هم در شهرهای بزرگ تقاضا وجود داشته باشد.

پس از این چون ممکن بود مردم مازاد دست رنج تولیدی خود را که به بازار برای مبادله می برند نتوانند با کالای مورد نظرشان مبادله کنند تصمیم گرفته شد یک مبدا به نام پول مبنای مبادله قرار گیرد.فهایی که برای این کار بکار برده می شدند دو ایراد داشتند:۱-وزن آن ها ۲-سنجش عیار و محک زدن آن ها 

در فات قیمتی اندکی بالا و پایین بودن وزن باعث تفاوت زیادی در ارزش آن ها می شد.تا قبل از رواج اسکناس و مسکوک رایج این چنین مشکلاتی وجود داشت هرچند که هنوز هم سنجش وزن فات قیمتی کار بسیار دقیقی است.

هرکالا دارای ارزش استعمال و ارزش معاوضه ای است.اشیاءای که ارزش آن ها بیشتر است ارزش      معاوضه ایی ندارند و یا اگر هم داشته باشند بسیار کم است.به عکس کالاهایی که بیشترین ارزش      معاوضه ایی را دارند اغلب ارزش استعمال آن ها کم یا اصلا ارزش استعمال ندارند. 

مثل معمای آب و الماسی که مطرح می کند.

هیچ چیز مفیدتر از آب نیست ولی با آب به ندرت می توان چیزی را خرید،به ندرت می توان در مقابل آن چیزی را دریافت کرد.به عکس الماس به ندرت ارزش استعمال دارد ولی معمولا در برابر آن مقدار زیادی از کالاهای دیگر می توان دریافت کرد.

پول و هر کالایی دارای ارزش مقدار معینی کار است که ما آن ها را در برابر آنچه که فرض می کنیم دارای مقدار ارزش مساوی است مبادله می کنیم.کار، قیمت نخستین بود یعنی قدرت خرید ابتدایی که در ازای همه چیز پرداخت می شد.قیمت حقیقی کالاها،کار است و پول فقط قیمت اسمی آن ها است.

وقتی ما کالایی را ارزان تر می خریم به این معنی نیست که میزان کار روی آن کمتر شده بلکه این ارزش خود کالاست که بر اساس کمیت آن کم و زیاد می گردد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
شهدا تشریـــᓅـات شیــڪً خانه مدرن | آسمان مجازی در تبریز |سقف کشسان در تبریز هنر ایمانی چت گیمرانه دانلود رمان جدید Everest mountain : Erfan Feizollahi تجربیات شخصی یک طراح وب سایت سجاد نوبختی تاینی مگ